We wszelkich przychodniach medycznych całkiem sporym problemem jest zazwyczaj zbyt długie oczekiwanie na badania. Aby temu zapobiec, omawiane placówki wdrażają rozmaite rozwiązania o charakterze technologicznym. Doskonałym przykładem jest choćby elektroniczna karta pacjenta. Zawiera na wszelkie niezbędne informacje na temat danych osobowych, dotychczasowych wizyt, przebytych chorób czy zaleceń ze strony lekarza.
Wspomniana we wstępie karta pozwala na sprawne rejestrowanie pacjentów, natychmiastowe wyszukiwanie wizyt i oznaczanie ich statusów, a nawet dokonywanie płatności online. Poza tym upoważnione jednostki mają do niej dostęp z dowolnego miejsca i nie muszą tracić cennego czasu na wypełnianie papierowych dokumentów. Dzięki temu w znacznym stopniu skrócony zostaje proces obsługi pojedynczej osoby, co przekłada się bezpośrednio na jej zadowolenie oraz doskonałą organizację pracy całej przychodni. Pozostałe istotne rozwiązania zwiększające komfort to m.in.:
– podjazd dla wózków inwalidzkich (ewentualnie nowoczesna winda),
– akcesoria dla matek z małymi dziećmi (przewijaki ścienne, nawilżane chusteczki,
– kiosk multimedialny do samodzielnej rejestracji,
– rozbudowana aplikacja mobilna na smartfony (umożliwiająca zapoznanie się z usługami, zapisanie na wizytę, odebranie wyników badań i konsultację z lekarzem online).