Baner to jedna z najbardziej popularnych form reklamy zewnętrznej, zwanej inaczej outdoorową. Jego podstawową zaletą jest doskonała widoczność z dużej odległości, co zwiększa szansę na dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców (potencjalnych klientów). Istotny atut to również spora odporność zarówno na uszkodzenia mechaniczne, jak i szkodliwe czynniki atmosferyczne. W wykonywaniu atrakcyjnych banerów na zamówienie specjalizuje się m.in. drukarnia ze strony: http://www.expressdruk.com.pl/banery.html.
Najprostszym rozwiązaniem jest umieszczenie banera reklamowego na terenie bezpośrednio przylegającym do firmy. Nie wymaga to bowiem starania się o zezwolenie. Z drugiej jednak strony skuteczność marketingowa jest w tym przypadku ograniczona. Alternatywę stanowi zamontowanie nośnika na odrębnej posesji znajdującej się w centrum miasta – oczywiście po uprzednim uzyskaniu zgody od jej właściciela (na mocy umowy cywilno-prawnej regulującej wysokość opłaty za dzierżawę gruntu). Trzeba w to zainwestować trochę pieniędzy, ale jednocześnie można liczyć na ich szybki zwrot. Najlepszym pomysłem jest natomiast umieszczenie banera przy ruchliwej drodze, galerii handlowej, ewentualnie na fasadzie wybranego budynku, moście albo wiadukcie. Wszystkie wymienione miejsca gwarantują bardzo łatwe dotarcie do konsumentów z ofertą produktową bądź usługową.