Obsługa klienta w firmach – jakie formy kontaktu będą najlepsze

Biznes i reklama

Jeszcze do niedawna obsługa klientów w firmach wymagała zatrudnienia sekretarki, która rozwiązywała ich wątpliwości i odpowiadała na pytania osobiście lub telefonicznie. Z czasem pojawiła się skrzynka mailowa. Dzisiaj dostępne są w pełni zautomatyzowane narzędzia, które wykonują tę pracę za człowieka. Jednym z rozwiązań, które warto wprowadzić  firmie, by poprawić kontakt z klientem jest własna infolinia. Dzięki niej można przekierować połączenie na wskazany numer, również zagraniczny. Skraca to czas obsługi i ułatwia rozwiazywanie problemu. Korzystanie z infolinii pozwala przekierować połączenie do oddziału firmy, z którym chce skontaktować się odbiorca usługi. Klient może też połączyć się z wybranym działem, korzystając z klawiatury numerycznej w swoim telefonie. Z kolei jakość obsługi poprawia opcja połączeń oczekujących. W ten sposób klient otrzymuje informację, które miejsce zajmuje w kolejce do połączenia z konsultantem. Informacje są wcześniej nagrywane przez lektora lub publikowane w formie syntezatora mowy.

Szybkie rozwiązywanie konfliktów

Niestety w trakcie połączeń może pojawić się sytuacja konfliktowa. Skutecznym jej rozwiązaniem może być nagrywanie połączeń telefonicznych. Ta opcja pozwala na identyfikację trudności i szybsze ich niwelowanie. Ponadto daje również możliwość poprawienia skuteczności marketingowej. Pozwala na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych konsultantów, jak i zmianę skryptów rozmowy, by mogły być lepiej dopasowane do potrzeb klientów i celów firmy.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

18 − 4 =

Biznes i reklama
W jaki rodzaj promocji warto zainwestować?

Marketing jest ważną częścią każdego biznesu, ale może być trudno określić, gdzie wydać swój budżet. Poniżej przedstawiamy kilka najlepszych taktyk …

Biznes i reklama
Projekt wizytówki – z jakich elementów się składa?

Wizytówka jest pierwszą rzeczą, którą ludzie widzą, gdy cię spotykają i ostatnią, którą o tobie pamiętają. To sposób na pokazanie …

Biznes i reklama
Prowadzenie lokalu gastronomicznego, a sprowadzanie do niego świeżych produktów

Jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny, to możesz upewnić się, że jedzenie, które gotujesz, jest świeże i dobrej jakości. Możesz również zapewnić …