Obsługa klienta w firmach – jakie formy kontaktu będą najlepsze

Biznes i reklama

Jeszcze do niedawna obsługa klientów w firmach wymagała zatrudnienia sekretarki, która rozwiązywała ich wątpliwości i odpowiadała na pytania osobiście lub telefonicznie. Z czasem pojawiła się skrzynka mailowa. Dzisiaj dostępne są w pełni zautomatyzowane narzędzia, które wykonują tę pracę za człowieka. Jednym z rozwiązań, które warto wprowadzić  firmie, by poprawić kontakt z klientem jest własna infolinia. Dzięki niej można przekierować połączenie na wskazany numer, również zagraniczny. Skraca to czas obsługi i ułatwia rozwiazywanie problemu. Korzystanie z infolinii pozwala przekierować połączenie do oddziału firmy, z którym chce skontaktować się odbiorca usługi. Klient może też połączyć się z wybranym działem, korzystając z klawiatury numerycznej w swoim telefonie. Z kolei jakość obsługi poprawia opcja połączeń oczekujących. W ten sposób klient otrzymuje informację, które miejsce zajmuje w kolejce do połączenia z konsultantem. Informacje są wcześniej nagrywane przez lektora lub publikowane w formie syntezatora mowy.

Szybkie rozwiązywanie konfliktów

Niestety w trakcie połączeń może pojawić się sytuacja konfliktowa. Skutecznym jej rozwiązaniem może być nagrywanie połączeń telefonicznych. Ta opcja pozwala na identyfikację trudności i szybsze ich niwelowanie. Ponadto daje również możliwość poprawienia skuteczności marketingowej. Pozwala na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych konsultantów, jak i zmianę skryptów rozmowy, by mogły być lepiej dopasowane do potrzeb klientów i celów firmy.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × 3 =

Biznes i reklama
Zdjęcie paszportowe – jakie powinno być?

Paszport to niezwykle ważny dokument, ponieważ jest niezbędny przy wjeździe do każdego kraju zlokalizowanego poza Unią Europejską. Poza tym przydaje …

Biznes i reklama
W jakie artykuły reklamowe powinny zaopatrzyć się sklepy, aby zwiększyć sprzedaż?

Skuteczne działania marketingowe są nieocenione, szczególnie dla firm, które chcą uzyskać przewagę na rynku. Agencje reklamowe oferują wiele oryginalnych rozwiązań, …

Biznes i reklama
Prowadzenie księgowości – samemu, czy z pomocą zewnętrznej firmy?

Sprawy księgowe i finansowe są zdecydowanie najważniejsze, jeśli mowa o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Rozliczanie podatków, podsumowywanie przychodów czy prowadzenie …