Obsługa klienta w firmach – jakie formy kontaktu będą najlepsze

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jeszcze do niedawna obsługa klientów w firmach wymagała zatrudnienia sekretarki, która rozwiązywała ich wątpliwości i odpowiadała na pytania osobiście lub telefonicznie. Z czasem pojawiła się skrzynka mailowa. Dzisiaj dostępne są w pełni zautomatyzowane narzędzia, które wykonują tę pracę za człowieka. Jednym z rozwiązań, które warto wprowadzić  firmie, by poprawić kontakt z klientem jest własna infolinia. Dzięki niej można przekierować połączenie na wskazany numer, również zagraniczny. Skraca to czas obsługi i ułatwia rozwiazywanie problemu. Korzystanie z infolinii pozwala przekierować połączenie do oddziału firmy, z którym chce skontaktować się odbiorca usługi. Klient może też połączyć się z wybranym działem, korzystając z klawiatury numerycznej w swoim telefonie. Z kolei jakość obsługi poprawia opcja połączeń oczekujących. W ten sposób klient otrzymuje informację, które miejsce zajmuje w kolejce do połączenia z konsultantem. Informacje są wcześniej nagrywane przez lektora lub publikowane w formie syntezatora mowy.

Szybkie rozwiązywanie konfliktów

Niestety w trakcie połączeń może pojawić się sytuacja konfliktowa. Skutecznym jej rozwiązaniem może być nagrywanie połączeń telefonicznych. Ta opcja pozwala na identyfikację trudności i szybsze ich niwelowanie. Ponadto daje również możliwość poprawienia skuteczności marketingowej. Pozwala na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych konsultantów, jak i zmianę skryptów rozmowy, by mogły być lepiej dopasowane do potrzeb klientów i celów firmy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Promocje i zniżki w okresie przedświątecznym – co zrobić, żeby z nich skorzystać?
Promocje i zniżki w okresie przedświątecznym – co zrobić, żeby z nich skorzystać?
Okres przedświąteczny jest tym szczególnym czasem w roku, kiedy wszyscy ruszają do sklepów i centrów handlowych na poszukiwania modnych ozdób […]
Czy w domkach drewnianych można mieszkać także zimą?
Czy w domkach drewnianych można mieszkać także zimą?
Własny dom to gwarancja jedynego w swoim rodzaju poczucia bezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę dynamiczną sytuację na rynku nieruchomości, jest to […]
Te akcesoria warto kupić zanim zaczniemy korzystać z nowego sprzętu elektronicznego
Te akcesoria warto kupić zanim zaczniemy korzystać z nowego sprzętu elektronicznego
Zakup nowego sprzętu elektronicznego to inwestycja na lata, ale też całkiem spory jednorazowy wydatek. Dlatego już na samym początku, jeszcze […]