Obsługa klienta w firmach – jakie formy kontaktu będą najlepsze

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jeszcze do niedawna obsługa klientów w firmach wymagała zatrudnienia sekretarki, która rozwiązywała ich wątpliwości i odpowiadała na pytania osobiście lub telefonicznie. Z czasem pojawiła się skrzynka mailowa. Dzisiaj dostępne są w pełni zautomatyzowane narzędzia, które wykonują tę pracę za człowieka. Jednym z rozwiązań, które warto wprowadzić  firmie, by poprawić kontakt z klientem jest własna infolinia. Dzięki niej można przekierować połączenie na wskazany numer, również zagraniczny. Skraca to czas obsługi i ułatwia rozwiazywanie problemu. Korzystanie z infolinii pozwala przekierować połączenie do oddziału firmy, z którym chce skontaktować się odbiorca usługi. Klient może też połączyć się z wybranym działem, korzystając z klawiatury numerycznej w swoim telefonie. Z kolei jakość obsługi poprawia opcja połączeń oczekujących. W ten sposób klient otrzymuje informację, które miejsce zajmuje w kolejce do połączenia z konsultantem. Informacje są wcześniej nagrywane przez lektora lub publikowane w formie syntezatora mowy.

Szybkie rozwiązywanie konfliktów

Niestety w trakcie połączeń może pojawić się sytuacja konfliktowa. Skutecznym jej rozwiązaniem może być nagrywanie połączeń telefonicznych. Ta opcja pozwala na identyfikację trudności i szybsze ich niwelowanie. Ponadto daje również możliwość poprawienia skuteczności marketingowej. Pozwala na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych konsultantów, jak i zmianę skryptów rozmowy, by mogły być lepiej dopasowane do potrzeb klientów i celów firmy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jakie samochody są złomowane?
Jakie samochody są złomowane?
Każdy samochód, nawet jeśli dziś jest w bardzo dobrym stanie, trafi kiedyś prawdopodobnie na złom. Właściciele aut będących w złym […]
Jak prowadzić księgowość sklepu internetowego?
Jak prowadzić księgowość sklepu internetowego?
Księgowość sklepu internetowego, który zaliczany jest do firm małych, prowadzona jest z reguły na zasadach uproszczonych (tzw. mała księgowość). Przedsiębiorca […]
Hiperautomatyzacja – jakie są jej zalety?
Hiperautomatyzacja – jakie są jej zalety?
Hiperautomatyzacja to następna generacja automatyzacji. Można ją zdefiniować jako zestaw technologii pozwalających przedsiębiorstwom na automatyzację zadań, które wcześniej uważano za […]