Przedsiębiorca, prowadzący firmę zazwyczaj mierzy się z tysiącami różnych dokumentów m.in. umowami, pismami urzędowymi, fakturami. Pracę znacząco ułatwia oczywiście elektroniczny obieg dokumentów, który jest znacznie bardziej wydajny od tradycyjnego sposobu sporządzania dokumentów. Do modelu informatycznego zarządzania dokumentami potrzebne są jednak odpowiednie programy komputerowe, które bez problemu obsłużą dokumenty, zapisywane w poszczególnych formatach. W przypadku wszelkich pism firmowych najczęściej używanymi formatami są „docs”, „xlsx”, czy „pdf”.
W Internecie można znaleźć wiele różnorakich programów, które umożliwiają obsługę plików pdf. Niektóre z nich są dostępne za darmo, przy określonych limitach, niektóre z nich za drobną opłatą. O ile mogą być one dobre dla osób indywidualnych, mających potrzebę np. konwersji pliku pdf na inny format, od czasu do czasu nie jest to problem, tak w przypadku firm, które na co dzień zmierzają się często z setkami dokumentów, może być to rozwiązanie kłopotliwe. W tym przypadku należy poszukać o wiele wydajniejszych propozycji takich jak np. Adobe Acrobat Pro licencja dla firm, autorstwa wieloletniego i sprawdzonego dostawcy oprogramowania komputerowego.
Twórcy z myślą o firmach, umieścili w produkcie kilka niezbędnych udogodnień, które przyczynią się do wzrostu efektywności codziennej pracy. Do możliwości, jakie daje program należą np. modyfikacja i poprawianie plików PDF, dodawanie komentarzy w pliku, połączenie z innymi programami biurowymi, ścisła ochrona plików, obsługa formatów PDF/A, PDF/X, PDF/E.