Obsługa klienta w firmach – jakie formy kontaktu będą najlepsze

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jeszcze do niedawna obsługa klientów w firmach wymagała zatrudnienia sekretarki, która rozwiązywała ich wątpliwości i odpowiadała na pytania osobiście lub telefonicznie. Z czasem pojawiła się skrzynka mailowa. Dzisiaj dostępne są w pełni zautomatyzowane narzędzia, które wykonują tę pracę za człowieka. Jednym z rozwiązań, które warto wprowadzić  firmie, by poprawić kontakt z klientem jest własna infolinia. Dzięki niej można przekierować połączenie na wskazany numer, również zagraniczny. Skraca to czas obsługi i ułatwia rozwiazywanie problemu. Korzystanie z infolinii pozwala przekierować połączenie do oddziału firmy, z którym chce skontaktować się odbiorca usługi. Klient może też połączyć się z wybranym działem, korzystając z klawiatury numerycznej w swoim telefonie. Z kolei jakość obsługi poprawia opcja połączeń oczekujących. W ten sposób klient otrzymuje informację, które miejsce zajmuje w kolejce do połączenia z konsultantem. Informacje są wcześniej nagrywane przez lektora lub publikowane w formie syntezatora mowy.

Szybkie rozwiązywanie konfliktów

Niestety w trakcie połączeń może pojawić się sytuacja konfliktowa. Skutecznym jej rozwiązaniem może być nagrywanie połączeń telefonicznych. Ta opcja pozwala na identyfikację trudności i szybsze ich niwelowanie. Ponadto daje również możliwość poprawienia skuteczności marketingowej. Pozwala na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych konsultantów, jak i zmianę skryptów rozmowy, by mogły być lepiej dopasowane do potrzeb klientów i celów firmy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy w domkach drewnianych można mieszkać także zimą?
Czy w domkach drewnianych można mieszkać także zimą?
Własny dom to gwarancja jedynego w swoim rodzaju poczucia bezpieczeństwa. Biorąc pod uwagę dynamiczną sytuację na rynku nieruchomości, jest to […]
Ograniczenie praw rodzicielskich – kiedy jest zasadne i jak do tego podejść od strony formalnej?
Ograniczenie praw rodzicielskich – kiedy jest zasadne i jak do tego podejść od strony formalnej?
Kodeks prawa rodzinnego jasno precyzuje definicję i istotę władzy rodzicielskiej. Prawa do wychowania dziecka od jego narodzin do osiągnięcia przez […]
Czy klocki drewniane są bezpieczne dla dzieci?
Czy klocki drewniane są bezpieczne dla dzieci?
Drewniane klocki to klasyczna zabawka, którą dzieci cieszą się od pokoleń. Są one nie tylko świetnym sposobem na rozwijanie drobnych […]