Obsługa klienta w firmach – jakie formy kontaktu będą najlepsze

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jeszcze do niedawna obsługa klientów w firmach wymagała zatrudnienia sekretarki, która rozwiązywała ich wątpliwości i odpowiadała na pytania osobiście lub telefonicznie. Z czasem pojawiła się skrzynka mailowa. Dzisiaj dostępne są w pełni zautomatyzowane narzędzia, które wykonują tę pracę za człowieka. Jednym z rozwiązań, które warto wprowadzić  firmie, by poprawić kontakt z klientem jest własna infolinia. Dzięki niej można przekierować połączenie na wskazany numer, również zagraniczny. Skraca to czas obsługi i ułatwia rozwiazywanie problemu. Korzystanie z infolinii pozwala przekierować połączenie do oddziału firmy, z którym chce skontaktować się odbiorca usługi. Klient może też połączyć się z wybranym działem, korzystając z klawiatury numerycznej w swoim telefonie. Z kolei jakość obsługi poprawia opcja połączeń oczekujących. W ten sposób klient otrzymuje informację, które miejsce zajmuje w kolejce do połączenia z konsultantem. Informacje są wcześniej nagrywane przez lektora lub publikowane w formie syntezatora mowy.

Szybkie rozwiązywanie konfliktów

Niestety w trakcie połączeń może pojawić się sytuacja konfliktowa. Skutecznym jej rozwiązaniem może być nagrywanie połączeń telefonicznych. Ta opcja pozwala na identyfikację trudności i szybsze ich niwelowanie. Ponadto daje również możliwość poprawienia skuteczności marketingowej. Pozwala na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych konsultantów, jak i zmianę skryptów rozmowy, by mogły być lepiej dopasowane do potrzeb klientów i celów firmy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Foto kalendarz – jakie zdjęcia warto w nim umieścić?
Foto kalendarz – jakie zdjęcia warto w nim umieścić?
Foto kalendarze stały się dostępne na terenie Polski już kilka lat temu, jednak dopiero teraz za sprawą dobrej promocji oraz […]
Ściany ledowe – standard czy dziwactwo?
Ściany ledowe – standard czy dziwactwo?
Nowoczesne technologie stopniowo wypierają z użytku stosowane do niedawna techniki reklamy. Współczesne techniki audiowizualne stanowią w wielu wypadkach świetną alternatywę […]
Czym jest gear cube?
Czym jest gear cube?
Oryginalność Powstała w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia, kostka Rubika szybko zyskała wierne grono pasjonatów i cieszy się niesłabnącą do dzisiaj […]