Reklama dzieli się w dzisiejszych czasach na przeróżne typy. Jedną z bardziej popularnych odmian na terenie Polski jest reklama społeczna, która zyskuje coraz większe grono sympatyków. Taka reklama ma jedno podstawowe zadanie, osiągnąć zamierzony cel, a mianowicie zmiany społecznie pożądane. O ewentualnych zmianach informuje się ludzi właśnie za pomocą reklamy, która ma szeroki odbiór, dlatego też istnieje wtedy bardzo duże prawdopodobieństwo tego, iż do takich zmian dojdzie w bardzo szybkim tempie. Trzeba jednak odpowiednio zająć się stworzeniem takiej reklamy, tak aby była ona perfekcyjna pod kątem graficznym, była przejrzysta, ale też zrozumiała dla odbiorców. Wykorzystywane są w niej techniki perswazji, aby przekonać jak największą grupę odbiorców do reklamowanych zmian.
Reklama może obrać bardzo różnorodną tematykę, np. bardzo ważne problemy społeczne. Jednym z poruszanych wątków przy tego typu przedsięwzięciach jest na pewno przemoc domowa, a reklama ma uświadomić ludzi jak często występuje taki problem w polskich rodzinach i jak go zwalczyć, a już na pewno nie pozostać na niego obojętnym. Reklama musi mieć jasny przekaz, ale też odpowiedni tytuł, tak aby trafił on w serca odbiorców. Odpowiedzialna za stworzenie takiej reklamy musi być więc osoba doświadczona, znająca potrzeby oraz wymagania społeczeństwa, tak aby spotkała się ona z aprobatą społeczną i mogła wywołać poruszenie wśród ludzi. Wtedy też istnieje duża szansa na to, że poruszony problem nie zostanie zlekceważony, gdy pojawi się w bliskim otoczeniu odbiorców.
bardzo ciekawy artykuł, pozdrowienia od Kasi