Praca biurowa zwykle związana jest z określonym dress codem, wyznaczonym odgórnie. Ubiór powinien być spójny i elegancki, ale zapewniać wygodę. Dotyczy to również butów. Stopy są narażone na wiele uciążliwości, dlatego warto o nie odpowiednio zadbać, zachowując przy tym wytyczne dotyczące ubioru. Jak zatem wybrać komfortowe buty do pracy?
Klasyczny dylemat dotyczy tego, czy postawić na szpilkę, a może płaską podeszwę? Z pewnością pierwsze działają korzystnie na sylwetkę i są bardziej reprezentatywne, ale drugie gwarantują niezbędne uczucie komfortu, szczególnie podczas wielogodzinnej pracy. Można to rozwiązać na dwa sposoby. Po pierwsze warto się zdecydować na dwie pary i w razie potrzeby, wymieniać je ze sobą.
Innym wyborem są czółenka na płaskim obcasie. Szeroki ich wybór dostępny jest na stronie internetowej: https://lizard-shoes.com/kategoria/czolenka-na-niskim-obcasie. Druga opcja łączy w sobie zalety eleganckich butów i komfort. Alternatywą dla nich są czółenka na słupku, które mniej obciążają stopę, ale wciąż prezentują się elegancko. Jeśli pozwala na to polityka pracodawcy można się zdecydować na bardzo komfortowe espadryle czy baleriny. Ich szeroki wybór z pewnością spowoduje, że każdy będzie mógł znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.
Niezależnie od wybranego typu obuwia, należy postawić na dopasowanie. Obuwie powinno mieć odpowiedni rozmiar i przylegać do stopy, ale nie obcierać jej. Poruszanie palcami wewnątrz buta jest gwarancją bezpieczeństwa.