Obecnie większość producentów w produkowanych przez siebie samochodach stosuje dwa rodzaje zawieszenia, tzn. zależne i niezależne. Oba rozwiązania mają swoje zalety oraz wady. Jeśli chodzi o zawieszenia zależne, wyróżniają się tym, że koła na jednej osi połączone są ze sobą sztywno. Taka budowa sprawia, że w przypadku wychylenia się jednego koła na nierówności znajdującej się na drodze, drugie koło również ulega wychyleniu.
Zawieszenie, chociaż nie daje świetnego komfortu podczas jazdy, wyróżnia się trwałością i niezawodnością. Z tego powodu jest montowane głównie w samochodach ciężarowych oraz terenowych. W autach osobowych częściej spotkać można zawieszenie niezależne, w którym każde koło pracuje oddzielnie. Rozwiązanie to wpływa na poprawę komfortu jazdy, wymaga jednak zastosowania dodatkowych elementów, takich jak wahacze czy drążki. To wpływa z kolei na mniejszą niezawodność całego układu.
Obecnie wielu producentów samochodów w modelach klasy premium coraz częściej stosuje zawieszenia pneumatyczne, które zapewniają znakomity komfort jazdy i dodatkowo umożliwiają regulację prześwitu. Jest to szczególnie istotne w przypadku SUV-ów oraz aut sportowych. W zawieszeniach pneumatycznych amortyzatory hydrauliczne wypełnione olejem zastąpione są poduszkami pneumatycznymi podłączonymi do kompresora. Tego rodzaju układ, jeśli jest odpowiednio serwisowany, charakteryzuje się dużą trwałością i niezawodnością.
Przykładowo zawieszenia pneumatyczne Audi powinny z powodzeniem wytrzymywać przebiegi na poziomie 300-400 tysięcy kilometrów. Należy jednak pamiętać, aby regularnie wymieniać zużyte podzespoły. Pozwoli to uniknąć poważniejszych i bardziej kosztownych napraw. Sprawnie działające zawieszenia pneumatyczne to bezpieczeństwo i komfort jazdy na najwyższym poziomie.