Posiadanie i prowadzenie własnego sklepu to spora inwestycja. Wyposażenie budynku to koszt rzędu nawet kilkunastu tysięcy złotych. Oprócz podstawowego umeblowania i zakupu niezbędnego asortymentu, równie ważne są urządzenia usprawniające pracę sklepu. O ile kilkadziesiąt lat temu do sprzedaży wystarczył zeszyt i długopis, a później kalkulator, współczesny handel wymaga zastosowania urządzeń elektronicznych. Podstawą są drukarki fiskalne apteczne, które sprawdzą się również w mniejszych sklepach odzieżowych czy małych drogeriach. Posiadają one niezbędne funkcje pozwalające na sprawne wykonywanie transakcji. Zwykle posiadają dużą pamięć, która umożliwia wprowadzenie kodów nawet kilku tysięcy produktów. Taka drukarka umożliwia również uzyskiwanie raportów podsumowujących sprzedaż dzienną lub okresową. Co jeszcze powinno znaleźć się w nowym sklepie?
Wyposażenie nowego sklepu uzależnione jest od obszaru jego działalności. O ile kasa fiskalna jest urządzeniem wspólnym dla handlu detalicznego i hurtowego, to niektóre mogą być przydatne tylko w konkretnych branżach. Mowa tutaj o sprzęcie takim jak wagi platformowe, które wykorzystywane są do ważenia ciężkiego asortymentu. Znajdują zastosowanie w sklepach, jak i na magazynach. Wykorzystywane są do pomiaru przedmiotów, położonych bezpośrednio na nich. W mniejszych obiektach handlowych stosuje się częściej wagi proste, kalkulacyjne czy etykietujące. Często też kasy są połączone z szalkami wagowymi. W sklepach przydają się również: czytniki kodów kreskowych, inwentaryzatory oraz oprogramowania.