Najlepszym sposobem na to, aby sprzedać produkt, jest skuteczne zareklamowanie go. Skuteczne – oznacza łatwo dostępne, zauważalne, dlatego zdecydowanie kształt reklamy ma duże znaczenie dla efektywności promocji produktu. Na każdym kroku można dostrzec reklamę, jednak, aby była efektywna, musi być odpowiednio dostosowana do miejsca, w jakim się znajduje i do funkcji, jaką będzie spełniać.
Wiedzą o tym doskonale firmy, które reklamują swoją markę poprzez tzw. „dmuchańce”. Jest to rodzaj promowania za pomocą atrap produktów, dmuchanych bram, balonów, sterowców reklamowych, dmuchanych namiotów. Są niezwykle efektowne i bardzo dobrze zauważalne. Wykorzystywane są najczęściej przy okazji otwarcia sklepu, czy imprez masowych.
Produkty promuje się na różnego rodzaju targach, gdzie można zabrać ograniczoną ilość asortymentu. dlatego najczęściej można spotkać tam standy reklamowe w formie stojaków z półkami, gdzie można umieścić dużą ilość katalogów, ulotek, broszur. Ich różne rodzaje można znaleźć na http://postacie-reklamowe.pl/.
Pomaga to w przedstawieniu zainteresowanym pełnej oferty firmy. Dodatkowo niezwykle przydatne są rollupy, ponieważ zajmują mało miejsca, są łatwe w montażu i przede wszystkim mogą stanowić ogólne przedstawienie oferty danego producenta.
Kolejnym pomysłem na przyciągnięcie klienta jest reklama tranzytowa. Jest to promocja danego produktu za pomocą pojazdów np; komunikacji miejskiej, specjalnych samochodów reklamowych czy choćby samochody prywatne. To rodzaj komunikacji marketingowej, z którą nabywcy spotykają się na co dzień.
Niezależnie od tego, co reklamodawcy chcą przekazać swoim odbiorcom, muszą wykorzystywać coraz to nowe sposoby na przyciągnięcie uwagi. Wykorzystywanie do tego celu różnych kształtów reklam przynosi im upragniony skutek.