Prowadząc własną działalność i zatrudniając pracowników, trzeba dbać o szereg istotnych kwestii. Ważne jest zapewnienie odpowiedniej infrastruktury, pozyskanie doświadczonej kadry menedżerskiej, ale też budowanie dobrej komunikacji w strukturach przedsiębiorstwa. Nie ulega wątpliwości, że komunikacja wewnętrzna w firmie wpływa na jej funkcjonowanie, dlatego trzeba poświęcać jej wiele uwagi. Dobra komunikacja znacznie polepsza jakość pracy, a także sprawia, że ludzie pracujący w firmie są w stanie efektywniej wykonywać powierzone zadania. Aby jednak komunikacja przynosiła oczekiwane rezultaty, musi być właściwie rozwijana, a żeby to było możliwe, konieczne jest zrozumienie tego, jakie elementy na nią w ogóle pozwalają. Od czego zależy zatem dobra komunikacja w organizacji?
Chcąc zadbać o to, aby komunikacja pomiędzy wszystkimi pracownikami odbywała się w należyty sposób, należy pamiętać przede wszystkim o tym, aby drzwi do kierownictwa zawsze były otwarte. Pracownicy muszą mieć pewność, że w razie jakichkolwiek problemów mogą przyjść do przełożonych i omówić wątpliwe kwestie. W przeciwnym razie nie będą mogli całkowicie skupić się na swoich obowiązkach. Poza tym, aby komunikacja przebiegała lepiej, wszelkie obiekcje co do pracy danej osoby powinny być przekazywane indywidualnie, nie przy całej grupie. Pochwały natomiast jak najbardziej warto wygłaszać na forum firmy, ponieważ tworzą one pozytywną atmosferę, a czasem nawet ducha rywalizacji, który motywuje do działania. Oprócz tego ważne jest posługiwanie się konkretami podczas codziennych rozmów na temat spraw przedsiębiorstwa, a także znalezienie stosownych narzędzi komunikacyjnych.