Optymalizacja strony – główne zasady SEO

Biznes i usługi

Pod nazwą SEO kryje się szeroki zakres różnorodnych działań, które wpływają na optymalizację strony internetowej. SEO, czyli inaczej search engine optimization, ma na celu wprowadzenie witryny www jak najwyżej na liście w wynikach wyszukiwarki Google. Większość osób, które posiada firmowe strony internetowe i w dużej mierze opiera swój biznes na sprzedaży internetowe, powinna wdrożyć działania SEO. Samo określenie SEO jest często źle interpretowane, a jego znaczenie i zakres znacznie zawężany. Przykładem na to może być mylne pojęcie, a jednak nadal powszechnie panujące, że SEO dotyczy wyłącznie słów kluczowych. Optymalizacja strony to jednak znacznie więcej.

Najważniejsze działania SEO

Zasadniczą czynnością związaną z SEO jest poprawa czytelności i widoczności strony firmowej nie tylko dla potencjalnego klienta, ale głównie dla robotów wyszukiwarek. To właśnie one odpowiedzialne są za weryfikację treści i dzięki specjalnym algorytmom sprawdzają, czy witryna jest unikalna i wartościowa. Jeśli tak, można liczyć na to, że pokaże się jako jeden z kilku pierwszych wyników wyszukiwania Google. Roboty szczególną uwagę zwracają na treści zawarte na stronie. Wyszukują określonych słów kluczowych, szyku i częstotliwości ich pojawiania się w tekście.

Content marketing to inaczej treść i zawartość znajdująca się na stronie internetowej. Najważniejsze aby treść była unikalna – kopiowanie jej zawartości prowadzi do pogorszenia jej ogólnej oceny i spadku pozycji wyszukiwania. Dlatego też, firma pozycjonująca może zlecić napisanie odpowiednich opisów zarówno produktów jak i firmy, unikalnych i bogatych w słowa kluczowe. Dobrym rozwiązaniem, które pozytywnie wpływa na proces pozycjonowania jest również zamieszczanie oryginalnych artykułów np. na firmowego bloga tematycznego, które podwyższają wartość merytoryczną całokształtu strony www.

Link Building to kolejna istotna kwestia, która wchodzi w skład działań SEO. Link building to tworzenie odnośników z różnych witryn dla pozycjonowanej strony www. I to co istotne w linkowaniu to nie ilość zdobytych linków a ich jakość. Aby były brane pod uwagę podczas pozycjonowania muszą mieć odpowiednią tematykę – analogiczną do tematyki branżowej strony internetowej.

Optymalizacja strony jest ogółem działań związanych z przystosowaniem jej dla odbiorców i robotów. Dostosowana jest nie tylko treść zamieszczona w witrynie, ale również budowa strony. Nierzadko, aby strona była atrakcyjniejsza i bardziej przystosowana do pozycjonowania, należy zmienić jej budowę techniczną. Ważne aby zwrócić uwagę czy jest dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych – obecnie to jedno z podstawowych kryteriów oceny.

Słowa kluczowe są bardzo ważne dla pozycjonowania. Na ich zagęszczeniu, występowaniu i ilości buduje się podstawę strony. To słowa kluczowe są głównie czytane przez algorytmy i brane pod uwagę przy późniejszym pozycjonowaniu. Można rozróżnić kilka najważniejszych rodzajów słów kluczowych – ogólne i frazy long tail. Aby dopasować słowa kluczowe można skorzystać z dedykowanych temu programom, lub określić je samodzielnie za pomocą wyszukiwarki Google.

Słowa kluczowe to frazy, które są ściśle związane z modelem branżowym działalności. To zwroty, które potencjalny odbiorca produktu lub usługi wpisuje w okienko wyszukiwarki. Np. naprawa wyświetlacza, serwis telefonów. Przytoczone przykłady to słowa kluczowe ogólne. Frazy long tail są bardziej ukierunkowane na konkretne wyniki wyszukiwania np. serwis telefonów warszawa, naprawa wyświetlacza śródmieście. Warto jeszcze wspomnieć o frazach brandowych – są one po prostu nazwą marki. Wpisując ją można być pewnym, że trafi się na docelową stronę.

SEO – samodzielnie czy poprzez agencję?

Dla osób, które nie są biegłe w procesie optymalizacji swojej strony internetowej, a należy dodać, że profesjonalną wiedzę posiadają naprawdę nieliczni , agencja SEO będzie najlepszym rozwiązaniem. Firma pozycjonująca iCEA ma za sobą spore doświadczenie w optymalizacji wielu stron – zarówno małych, lokalnych działalności po duże kampanie reklamowe , których budżet sięga nawet miliona złotych. Skorzystanie z oferty profesjonalnej agencji SEO wiąże się z odciążeniem się z całokształtu spraw związanych z pozycjonowaniem. Klient może otrzymać bezpłatny audyt SEO, który wykaże co i czemu należy zmienić w postaci szczegółowego i transparentnego raportu. Całą ofertę firmy można sprawdzić bezpośrednio na stronie https://www.grupa-icea.pl/.

Tak naprawdę osoby, które prowadzą działalność i chcą zdobywać nowe rzesze klientów, ale i utrzymać przy sobie dotychczasowych – muszą postawić na wdrożenie SEO na swoją stronę internetową. Obecnie, większość klientów, chcąc coś kupić lub sprawdzić korzysta z internetu, logiczne jest więc to, że firmowa strona musi być dla nich widoczna – tylko wtedy na nią trafią i zweryfikują ofertę. Profesjonalna optymalizacja skutecznie wpływa na pozycjonowanie. Zatrudnienie do tego celu profesjonalistów daje jednocześnie gwarancję, że wszystkie działania będą wykonane solidnie i fachowo.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sześć − pięć =