Obsługa klienta w firmach – jakie formy kontaktu będą najlepsze

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jeszcze do niedawna obsługa klientów w firmach wymagała zatrudnienia sekretarki, która rozwiązywała ich wątpliwości i odpowiadała na pytania osobiście lub telefonicznie. Z czasem pojawiła się skrzynka mailowa. Dzisiaj dostępne są w pełni zautomatyzowane narzędzia, które wykonują tę pracę za człowieka. Jednym z rozwiązań, które warto wprowadzić  firmie, by poprawić kontakt z klientem jest własna infolinia. Dzięki niej można przekierować połączenie na wskazany numer, również zagraniczny. Skraca to czas obsługi i ułatwia rozwiazywanie problemu. Korzystanie z infolinii pozwala przekierować połączenie do oddziału firmy, z którym chce skontaktować się odbiorca usługi. Klient może też połączyć się z wybranym działem, korzystając z klawiatury numerycznej w swoim telefonie. Z kolei jakość obsługi poprawia opcja połączeń oczekujących. W ten sposób klient otrzymuje informację, które miejsce zajmuje w kolejce do połączenia z konsultantem. Informacje są wcześniej nagrywane przez lektora lub publikowane w formie syntezatora mowy.

Szybkie rozwiązywanie konfliktów

Niestety w trakcie połączeń może pojawić się sytuacja konfliktowa. Skutecznym jej rozwiązaniem może być nagrywanie połączeń telefonicznych. Ta opcja pozwala na identyfikację trudności i szybsze ich niwelowanie. Ponadto daje również możliwość poprawienia skuteczności marketingowej. Pozwala na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych konsultantów, jak i zmianę skryptów rozmowy, by mogły być lepiej dopasowane do potrzeb klientów i celów firmy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy kupne napoje mogą być zdrowe?
Czy kupne napoje mogą być zdrowe?
Poruszanie tematu dbania o zdrowie zwykle rozpoczyna się przypomnieniem tego, jak ważne jest prowadzenie zbilansowanej i pełnowartościowej diety. Niewątpliwie jest […]
Przekaźnik interfejsowy – gdzie i w jakim celu jest wykorzystywany?
Przekaźnik interfejsowy – gdzie i w jakim celu jest wykorzystywany?
Przekaźnik interfejsu służy do podłączenia urządzenia do sieci. Jest to urządzenie, które umożliwia połączenie dwóch różnych typów urządzeń razem, takich […]
Jak otrzymać zwrot kosztów od ubezpieczyciela po wypadku samochodowym?
Jak otrzymać zwrot kosztów od ubezpieczyciela po wypadku samochodowym?
Na pewno nie raz każdy słyszał o oszustwach, jakich dopuszczają się towarzystwa ubezpieczeniowe. Niestety odmowa wypłaty odszkodowań oraz ich zaniżanie […]