Jak gadżety reklamowe działają na potencjalnych klientów?

Funkcji reklamy jest wiele. Generalnie jednak można je sprowadzić do kilku aspektów oddziaływania na klientów. A mianowicie przekazy reklamowe mają budować świadomość marki, przypominać o jej istnieniu oraz budować pozytywne skojarzenia z oferowanymi przez nią dobrami. Na takiej zasadzie stosuje się między innymi gadżety reklamowe. Ich zadaniem jest informowanie o istnieniu konkretnego podmiotu oraz wytworzenie w potencjalnych klientach poczucia, że danej firmie można zaufać.

Zdobywając klienta

Paradoksalnie zdobycie klienta jest łatwiejsze niż jego utrzymanie. W większości przypadków wystarczy dobra kampania reklamowa oraz stworzenie wrażenia sukcesu. Przykładowo reklamowa pamięć usb pokazuje, że firma dobrze radzi sobie na rynku. Skoro stać ją na wręczanie takich stosunkowo kosztownych gadżetów, to zapewne już ma wielu klientów i spore zyski. Zainwestowanie w taką promocję w rzeczywistości nie kosztuje wiele, pozwala natomiast zbudować pozytywne skojarzenia z danym podmiotem działalności gospodarczej.

Utrzymanie klienta

Stali klienci to źródło regularnych dochodów dla każdej firmy, swoisty fundament jej funkcjonowania. Utrzymanie pozyskanych odbiorców przede wszystkim opiera się na atrakcyjnej ofercie. Niemniej jednak klienci lubią także małe dowody uznania. I tutaj ponownie na promocyjną scenę wkraczają gadżety reklamowe. Nie kosztują wiele, mogą natomiast znacznie ocieplić wizerunek. Przedmioty ekskluzywne pokazują firmowy sukces, a te codziennego użytku regularnie przywołują w pamięci klientów dane przedsiębiorstwo. Ponadto często zawierają dane kontaktowe.

Artykuł napisany we współpracy z Memorabbit – gadżety reklamowe producent oferuje w atrakcyjnych cenach.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 + szesnaście =